CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

fredag 8 februari 2013

Läkarbesöket

När väckaren ringde i morse var jag så trött men hade inga som helst problem med att kliva upp ur sängen. Diskade undan och gjorde kaffe.
När Daniel vaknade drack vi varsin kopp och åkte sen mot stan.

Anmälde mig i luckan betalade 300kr och gick till väntrummet....att minuter kan gå så långsamt.
Men tillslut kom hon...samma Barnmorska som jag träffade på akuten i lördags.
Hon klämde och tryckte på magen , gjorde en gynundersökning (där hon såg precis som sist...en gammal blödning...bara brunt) och sen var det dags för ultraljudet.
Jag vände bort blicken för jag ville inte se....sen så säger hon
 "-titta hit Maria..ser du?
Ett lite pickande hjärta!  Mysplupp lever.... jag grät och bad henne hämta Daniel som satt i väntrummet. Han fick också se mysplupp. En liten alldeles perfekt krabat som enligt hennes mätningar är 7+2.

Att jag är omtumlad är bara förnamnet....jag trodde vi skulle åka hem och få missfall...men som det ser ut nu så är allt BRA :)
Älskade lilla plupp...vi älskar dig så
Det som i lördags såg ut att vara en graviditet i vecka 5 utan aktivitet....är idag en livslevande mysplupp i vecka 8.
Jag frågade om hcgstegringen och varför det inte stigit som det ska.
Hon sa att provet i lördags var 40 000....vilket var väldigt högt...och provet jag lämnade i måndags var 57 000. Att det inte stigit så mycket kan bero på att värdet redan var så högt , då stiger det inte lika snabbt.

Håll i dig nu mysplupp


0 kommentarer: